Tot mai mult pensionari, dar si alte categorii de beneficiari ai ajutorului pentru plata facturilor solicita informatii si indrumari de la functionarii institutiilor judetene in legatura cu primirea sau utilizarea cardurilor de energie.
Pentru a veni in sprijinul cetatenilor, Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene a publicat pe site-ul institutiei un ghid al cardurilor de energie care cuprinde toate informatiile de ajutorul pentru plata facturilor, beneficiari, conditii de acordare, cum se utilizeaza cardurile, ce documente sunt necesare pentru plata. Din ajutorul in valoare de 1400 lei acordat in doua transe a cate 700 lei se pot plati serviciile de electricitate, gaz, energie termica in sistem centralizat, butelie, lemn de foc, pacura, peleti si alte materiale pentru incalzire.
Cu un card se pot face mai multe plati, catre mai multi furnizori, se pot plati facturi curente si restante pentru un singur loc de consum de la domiciliul beneficiarului. De aceste carduri pot beneficia pensionarii si cei de invaliditate cu venit sub 2000 lei, persoane cu handicap grav, accentuat sau mediu, familiile cu alocatie de sustinere si cei cu ajutor social.
Pentru a face plata la oficiile postale titularul cardului trebuie sa mai prezinte actul de identitate si factura. Plata se face cu mandat postal catre furnizor la orice oficiu postal sau la postas, daca acesta vine la domiciliu. Cardurile de energie se distribuie beneficiarilor pana la data de 28 februarie, iar platile din prima transa a ajutorului se pot efectua incepand cu 1 martie.